неделя, 7 април 2013 г.

Тараторът-кралят на студените супи

Както сами сте предположили от името на блога ми...Тараторина, моята скромна персона е огромен фен на таратора от най-ранна детска възраст. 

За мен хапването на таратор е свързано с емоции- обичам да си правя една хубава освежаваща купа след дълъг и успешен ден на работа или пък след тренировка, когато го съчетавам с хидратацията на организма ми. Разбира се, обичам и изяждам ударна доза таратор след кофти ден-как да не му се оправи настроението на човек след такава вкусотия.

Всеки от вас предполагам си има свой собствен ритуал за справяне със ситуациите наситени с емоции-били те положителни или не, някои запалват цигари, други си сипват уиски/ракия, трети хапват сладичко, четвърти се отдават на тренировки. А аз-хапвам таратор. 

Сега ще споделя и моята рецепта за тази българска супичка, която всички обичаме да хапваме в горещите летни дни.

Нужни продукти
1 кофичка кисело мляко
1 кофичка вода
1 краставица
2 скилидки чесън/или стрък-два пресен чесън
Олио
Сол на вкус
Пресен копър (може и сух разбира се :))




Начин на приготвяне:

Обелвате краставицата и я настъргвате на ренде. Ако избирате краставица през зимния сезон се стараете да изберете твърда и тъмно зелена. Колкото по-омекнала или колкото по-светло зелена, толкова по-неприятен вкус има. Затова си изберете хубав и тъмно зелен зеленчук.

След това разбийте хубаво млякото. Към него добавете същото количество вода. Счукайте хубаво чесъна и го добавете към млякото. След това сложете олио и сол на вкус. Най-накрая добавете нарязания на ситно копър и воала...имате най-вкусния таратор на света.

Бон апети ;)





2 коментара:

  1. Taратор с настъргана, вместо нарязана на парчета краставица ?!?!?!?!

    Е стига деееееее ! Това е гавра.

    ОтговорИзтриване
  2. Хехе, всичко е въпрос на вкус и свикване от детските години. В моето семейство винаги сме хапвали таратора така, затова за мен това е идеалния вариант.

    Аз например не харесвам особено с нарязани краставички, защото съм свикнала да си го правя така.

    Ще го имам предвид обаче и скоро ще предложа и рецепти за тараторче с нарязана краставица, таратор с орехи и по-голямата част от вариациите най-често срещани в кухнята на българските семейства :)

    ОтговорИзтриване