сряда, 19 юни 2013 г.

Домашен течен шоколад със сухо мляко

Здравейте Тараторковци,

Тези от вас, които са родени преди 90те сигурно си спомнят годините, в които нямаше толкова голям избор от шоколади-Кума лиса и това е то... :)

Затова майките ни приготвяха голямо многообразие от сладки лакомства -от домашни курабии, през домашни торти, парфета дооооо... домашен течен шоколад със сухо мляко, което на всичкото отгоре трудно се намираше. Не знам за вас, но ние с брат ми го обожавахме и често се карахме за последната купичка. Готиното да си по-малка сестра обаче е, че голямото ти братче в крайна сметка винаги те глези и ти отстъпва последната порция.

Едно от най-любимите ми неща бе да седна пред телевизора, да гледам детско -по мое време Часът на Уорнър и Уолт Дисни и да хапвам домашен течен шоколад. Все още помня вкуса му. Дълго време разпитвах майка за рецептата, но тя така и не можа да я открие и аз се разрових в нета без успех.

Вчера моята колежка Криси ми напомни за течния шоколад, разговорихме колко ни се хапва и аз се надъхах да намеря рецептата. Слава богу успях от първия опит. От посочената по-долу доза стават 4 хубави порции.  Аз самата не можах да дочакам моята да стегне в хладилника на макс и бързо я излапах. Пуснахме с с "Деца на море" и се върнахме в детството :):)




Необходими продукти:
250г. сухо мляко (аз взех на Нестле Нидо, тъй като в нета казаха, че с него се получавало най-сполучливо)
125г. краве масло (гледайте да е без сол)
4 с. л. какао
1 ч. ч. захар (аз използвах кафява и пак стана :))
250мл. вода

Слагате водата на котлона и изчаквате да заври. След това добавяте захарта и разбивате с тел или с виличка хубаво. Когато захарта хубаво се разтвори добавяте маслото и отново разбърквате. Като всичко стане на хомогенна смес сваляте от котлона.

След това в отделен съд смествате сухото мляко и какаото и на тънка струйка добавяте горещата смес. Бъркате активно с телта, за да не станат бучки. При мен тук там се срещат, но на мен и така ми хареса.  Ако все пак станат повечко бучки може да пуснете миксера или пасатора, докато се разбият хубаво.

След това разливате в подходящи съдове и ако може изчакайте докато стегне хубаво. След няколко часа е готов за консумация и бързо телепортиране в детството :):)

Аз продължавам да гледам чичо Манчо-стискайте палци да устоя на изкушението да си взема още една купичка междувременно ;);)






3 коментара:

  1. Какво по-хубаво от вкусен домашен десерт? Май малко неща могат да му бъдат конкуренция. :)
    Радвам се, че днес е запознахме и до нови срещи, надявам се!
    Хубав ден!

    Гергана

    П.П. Търсих бутон, за да избера да следя блога ти, но не откривам...

    ОтговорИзтриване
  2. Хехехе, мерси Гери :) Наистина няма нищо по-хубаво от това. Ако трябва да съм честна си правих течен шоколад буквално през 3 дена през последните 2 седмици. Голям кеф, голямо нещо :)

    Видях, че си направила шоколадовия кекс с тиквички, така че скоро може би ще се престраша и ще тествам. Все още не ме бива много по печивата, ама мисля, че с тази ще се получи ;);)

    ОтговорИзтриване
  3. Здравейте, аз вместо вода ползвам прясно мляко.

    ОтговорИзтриване