петък, 5 юли 2013 г.

Дни на аржентинската кухня и волейбол



Здравейте Тараторковци,

Не знам дали ви казах, но от скоро си имам куче-буче и вече все по-трудно сядам да пиша.  Той все още е малък бебешок, който иска да играе и честно казано предпочитам да прекарам по-голямата част от времето си след работа в игра с него отколкото пред печката. Освен това тази седмица си купихме и скара и моето другарче пое грижата за вечерята през 2-3 от изминалите работни дни, което пък ми даде повече възможности за игра с малчо.
На тези от вас, които се замислят дали да си вземат куче само ще кажа-давайте смело. Няма нищо по-хубаво от това малкия чочко да ви посрещне след работа с радостно махаща опашка и подскоци. Единствената ми препоръка е преди това внимателно да проучите особеностите на всяка порода преди да вземете решение, тъй като всяко порода се отличава с различен характер, предразположеност към определени заболявания, определена нужда от физическа активност, храна и т.н. Затова проучете внимателно, за да няма изненади. Ако не държите на породата си вземете куче от някой приют. Така хем ще спасите някоя малка златна душица, хем всеки ден ще получавате тонове и тонове любов. Имала съм и котка, но това да имаш куче е уникално по своему.
Иначе планирам през този уикенд да сготвя една две манджички, но всичко зависи от настроението и организацията на времето. И тъй като до уговорката за разходката ни има доста време реших да споделя малко повече инфо за събитието, на което бях по-миналата събота.

Екипът на Electrolux бе така мил да покани начинаещ блогър като мен в P.S. Food and Drink на бул. Витоша, където в продължение на 4-5 часа се отдадохме на аржентинската кухня с chef Алекс Левенски.  Кулинарният купон започна в 11 часа и завърши с изкусителното петстепенно меню сготвено на една невероятна фурна на пара.  Честно казано до миналата събота не знаех, че съществуват подобен тип фурни, които да ти позволят хем да печеш, хем да вариш или пък да печеш 50% и да вариш 50%. Живи и здрави веднага щом ми се отвори възможност бих си взела такава фурна на пара. Ако не се лъжа модела й беше някаква такава формация от букви и цифри EOB8851AOX. Как само ще ми пасне на една хубава новичка кухничка с разкошни широки плотове-само аз си знам. Но стига за моите фурнено-кухненски мечти- да поговорим за страхотните вкуснотии.

Всчики ястия бяха сготвени под съпровода на  шеф Алекс Левенски, който трябваше да справи с десетина жени в кухнята. Не знам за вас, но аз много мразя някой да си мотае докато готвя и да ми разбърква кухничката. Затова как един професионален майстор готвач с десет питащи жени само той си знае. Другият водещ бе Ася Демирева, която се грижеше усмивките да не слизат от лицата ни-то не бяха песни, вицове и лафове през цялото време. Спокойно можем да я преименуваме от Ася на Усмивка Демирова :)



А какво сготвихме вижте по-долу:
·         Пампас салата с батат и яйца.
·         Селска аржентинска бобена супа
·         Емпанада с късчета овче месо
·         Говеждо задушено с царевица, чили, кон карне и глазирани зеленчуцил
·         Меко сирене с карамелен дип.
Най-много ми харесаха салата и супата, които хапнахме в началото. Мислех си, че салатата ще представлява нещо подобно на руска салата, но без колбас. Ами... оказа се много по-лека и по-вкусна отколкото си представях- изядох я с голяяям кеф.
Най-голяма изненада беше обаче аржентинската бобена супа, която имаше вкус на уют и топлина в студен есенен ден. Самата супа освен боб съдържаше и чоризо, което може би беше причината  за нейния по-опушения и плътен вкус. Толкова вкусно и завършено ястие отдавна не бях хапвала. Скоро ще се опитам да си я направя и в къщи и веднага щом се доближа и на милиметри от вкуса веднага споделям с вас.
Емпанадата с овчето месо също бе безкрайно вкусно и хрупкава. Коричката от царевично брашно и масло бе просто божествена, а плънката не по-малко вкусна.
Докато стигнем до основното ястие вече почти се бях преяла, което е и причината да не успея да се справя с цялата порция (въпреки, че си заслужаваше всяка една хапка). Както казва един мой много скъп и мил човек: „Като се наям губя апетит“ ;)
Десертът бе доста интерес-сирене с карамел и печена дюля. Трябва да си призная, че бях много скептична към него, тъй като не си падам по сиренето, но си хапнах целия десерт.


И така доволно напапана си тръгнах от събитието, на което се запознах със страхотни момичета с не по-малко интересни кулинарни блогове- Гери от http://mousseofcoloursanddreams.blogspot.com/ и Люси от http://lussisworldofartcraft.blogspot.com. Давайте в същия вкусен дух и енергия момичета J.  Поздрави и на Мария и нейния страхотен блог за вино- http://freshcutsoflive.wordpress.com/  И на последно, но не и по важност поздрави на екипа на Electrolux за поканата и отделеното време- http://www.electroluxappliances.com/

Няма как да не поздравя и националния ни отбор по волейбол за двете победи над Аржентина. Може да имат страхотна кухня, но на волейбола определено водим ;);)

Това е от мен Тараторковци
Желая ви спокоен и вкусен петък
Тараторина ;)



2 коментара:

  1. Дани, ех, че хубаво си го разказала... Пак се върнах в онази събота, пак готвихме и хапнахме. Благодаря за емоциите! И на мен ми беше изключително приятно да се запозная с вас и ако не сега (знаеш защо), надявам се на есен да се видим отново.
    Хубав ден от мен! :)

    ОтговорИзтриване
  2. благодаря за хубавите думи Дани,
    надявам се скоро да се видим пак. и по още по хубави поводи :-)

    ОтговорИзтриване